De T-shirts zijn niet te koop in Nederland maar wel te zien. Opblaaspoppen tonen de T-shirts aan het publiek in de etalage van de Kunsthal Rotterdam. De T-shirt lijn "Obvious Classics #1" bestaat uit een serie wit katoenen shirts met ludieke prints over actuele politieke en sociale thema's als klimaatcontrole, culturele identiteit en genetica.
Prada en OMA/AMO
De prints die AMO, het door Rem Koolhaas geleide ontwerpbureau en Denktank ontwierp - Billboards from the Future - werden eerder geprojecteerd tijdens de catwalkshow voor mannen zomer 2007. Nu worden deze ook op T-shirts gedrukt. De collectie is wereldwijd te koop in 22 Prada stores, waarvan de dichtstbijzijnde in Parijs. Prada en Koolhaas hebben al eerder samengewerkt. Miuccia Prada vroeg Koolhaas in 1999 om mee te denken over de toekomst van het merk, sindsdien is er nauwe samenwerking op verschillende vlakken. Ook als architect drukte Koolhaas een stempel op Prada. De winkels in New York en Los Angeles zijn ontworpen door het Office for Metropolitan Architecture.
Onechte maatschappij
The Obvious Classics # 1 T-shirts zijn een reactie op de angsten en verlangens die gevormd worden door onze gehaaste cultuur. De bekende taal en beeltenis van reclame en internet worden ondermijnd, door politieke en sociaal geëngageerde onderwerpen als klimaat, genetica en culturele identiteit aan te snijden. AMO heeft een mix gemaakt van zelfbedachte producten, merken en corporate identities en deze geplaatst in een onechte toekomstige maatschappij.
