Met de bekendmaking van de winnende schoenen tentoonstelling is de volgende stap in het MaakMee proces van start gegaan: het echte meemaken. Dat gebeurt aan de hand van veertien vragen die via KunsthalMaakMee.nl aan het publiek worden gesteld. Hierin komen alle aspecten van het maken van een tentoonstelling aan bod en drukt het publiek een eigen stempel op de uiteindelijke tentoonstelling. Tot aan de zomervakantie ligt de focus op onderzoek en selectie. Daarna gaat MaakMee over op het stellen van vragen over de inrichting en vormgeving en tot slot het maken van een campagne.
Manolo Blahnik, Christian Louboutin, Jimmy Choo, Roger Vivier, Jan Jansen en vele anderen
Met de verkiezing van schoenen tot favoriet haalt het publiek alvast een belangrijk topstuk naar Rotterdam. Het gaat om de fameuze blauwe Manolo Blahnik schoenen,het model dat Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker uit Sex and the City, met styling door Patricia Field) draagt tijdens het huwelijksaanzoek en voltrekking van het burgerlijk huwelijk met haar grote liefde mr. John "Big" in de SatCmovie. Dit paar schoenen was eerder onderdeel van de tentoonstelling ‘In Her Shoes' van het Modemuseum Hasselt (2009). De komende maanden wordt duidelijk welke andere spraakmakende schoenen hun weg vinden naar de Kunsthal en op welke wijze deze worden gepresenteerd.
In samenwerking met de BankGiro Loterij is begin april Kunsthal MaakMee gestart en sindsdien brachten ruim 5000 bezoekers via KunsthalMaakMee.nl hun stem uit opeen van de drie kandidaat-tentoonstellingen: Dinosauriërs, Victor Vasarely of Schoenen. De Schoenen zijn - op de voet gevolgd door de Hongaars-Franse kunstenaar Victor Vasarely - met 46% van de stemmen gekozen als favoriete tentoonstelling.
MaakMee via KunsthalMaakMee.nl
Iedereen kan op ieder moment instappen in MaakMee via KunsthalMaakMee.nl en ervaren hoe leuk en inspirerend het is om een tentoonstelling te maken.
Het meemaken speelt zich online via KunsthalMaakMee.nl en sociale media af. Keuzes en bijdragen worden in een persoonlijk MaakMee portfolio bewaard. Gesprekken die zich ontvouwen, kritische opmerkingen, briljante ideeën, online vraagstukken en uitkomsten worden doorgespeeld en teruggekoppeld naar MaakMee deelnemers via e-mail, facebook en twitter. Ondertussen ontvouwt zich achter de schermen bij de Kunsthal het grootste interactieve tentoonstellingsproject waar het publiek ooit aan deel heeft kunnen nemen.

Zie ook
Pers
Vul uw gegevens in als u bestanden bij deze tentoonstelling wilt downloaden.


Partners


Vriendenloterij
Cultuur verbindt, inspireert en verrijkt en vertelt het verhaal over waar wij (als Nederlanders) vandaan komen. Cultuur is echter ook kwetsbaar en verdient bescherming, zodat wij en toekomstige generaties ervan kunnen blijven genieten.


cccp
www.cccp.nl


IN10
We love brands that offer something real and valuable to people’s lives. Brands with a soul and genuine purpose, and with an open mind towards new ideas. These are the brands that aren’t just looking to communicate, but who’d rather grasp every opportunity to deeply connect with people.