De Kunsthal toont in ‘Bloodywood’ ruim tachtig werken uit de unieke collectie handbeschilderde filmaffiches van Mandy Elsas, verzameld tijdens zijn vele bezoeken aan Ghana. Vanaf de jaren tachtig worden deze felgekleurde doeken op bestelling gemaakt door straatschilders, als reclame voor de vertoning van veelal gewelddadige videofilms in de vele geïmproviseerde bioscoopjes die Ghana telt.
De affiches, waarvoor lokale schilders bij iedere film een eigen interpretatie van het verhaal maken, vormen een typisch Ghanees fenomeen. De verhalende afbeeldingen zijn geschilderd op de binnenkant van een opgescheurde meelzak en ogen vaak extreem of bizar. De verzameling van Elsas is door de jaren heen uitgegroeid tot een historisch document van betekenis, met ruim 750 exemplaren. De felle olieverfkleuren van handbeschilderde reclameborden hebben inmiddels plaatsgemaakt voor de vale tinten van verbleekt drukwerk.
Bij de tentoonstelling verschijnt de uitvoerige publicatie ‘Bloodywood’, met ca. 200 afbeeldingen en gedetailleerde achtergrondinformatie.