Kunsthal en ING organiseren eerste online Kunstbuzz voor scholieren
30 oktober 2020
Het is voor scholen momenteel niet eenvoudig om met hun leerlingen een fysiek bezoek aan een culturele instelling te brengen. Daarom slaan de Kunsthal en hoofdsponsor ING de handen ineen voor een online editie van de Kunstbuzz. Waar normaal gesproken jaarlijks meer dan duizend scholieren met de Kunstbuzz naar de Kunsthal komen, reist de Kunstbuzz nu virtueel naar scholen toe. Vanaf vrijdag 30 oktober kan de bovenbouw van het primair onderwijs zich aanmelden voor een online en vooral levendig bezoek aan de tentoonstelling Extra Large.
Plug & Play, Kijk & Doe
Dichter Wessel Klootwijk neemt de leerlingen in een ‘plug & play’ video-les mee langs de kleurrijke en imposante wandkleden van beroemde kunstenaars als Picasso, Le Corbusier, Miró, Vasarely en Louise Bourgeois. Samen met dichter Wessel maken de kinderen de Kijk&Doe-tocht door de tentoonstelling. Deze boekjes worden na aanmelding kosteloos bij de scholen bezorgd. De kinderen doen actief mee en ontdekken vanuit hun klaslokaal en op speelse wijze hoe bijzonder deze kunstwerken zijn.
Kunsthal directeur Nathanja van Dijk: “Wij zijn ontzettend blij dat de samenwerking met onze hoofdsponsor ING ons in staat stelt ons programma nog toegankelijker te maken voor verschillende doelgroepen. De Online Kunstbuzz is hier weer een nieuw en prachtig voorbeeld van. Ook als de schoolklassen straks weer in drommen op de stoep staan, kan dit een middel zijn dat drempels voor jongeren blijvend verlaagt”.