26 februari 2018

Kunsthal Rotterdam, gevestigd in het iconische gebouw van Rem Koolhaas, is een culturele smaakmaker die met internationale allure haar vrijheid van programmeren aanwendt om een breed en veelal nieuw publiek kennis te laten maken met kunst en cultuur. De organisatie van de Kunsthal Rotterdam bestaat uit een enthousiast team waar per direct plaats is voor een nieuwe collega op de afdeling Marketing & Communicatie.

Medewerker online marketing en communicatie (40 uur)

De Kunsthal Rotterdam staat bekend om haar afwisselende en contrasterende tentoonstellingen en uitgebreide publieksprogramma. Jij ziet het als een grote uitdaging om de online zichtbaarheid van de Kunsthal en haar programma te versterken en spraakmakende (online) campagnes te ontwikkelen. Je bent een communicatieprofessional en beschikt (bovenal) over kennis van en ervaring met online communicatie. Met de juiste content (in beeld, video en tekst) weet jij de talrijke doelgroepen van de Kunsthal – van kunstliefhebbers tot fashionista’s, van designfans tot fotografiefreaks, en van senioren tot schoolkinderen – doelgericht te bereiken én te raken. Je beschikt over kennis van het analyseren van data en over de ‘taal’ om te communiceren met digitale partners.

De afdeling Marketing en Communicatie bestaat momenteel uit twee medewerkers, en is verantwoordelijk voor alle interne en externe marketing en communicatie. Als medewerker online marketing en communicatie ben jij binnen de afdeling onder meer verantwoordelijk voor de content op de website, in nieuwsbrieven en op onze sociale media. Met jouw visie en ideeën over het bereik van doelgroepen weet jij het online contact met ons publiek een flinke stap verder te brengen, zowel in conversie als in binding en herhaalbezoek. Daarnaast werk je actief mee aan communicatiewerkzaamheden voor tentoonstellingen, activiteiten en events.  Je werkt nauw met je collega’s samen, en rapporteert aan het Hoofd van de afdeling. 

Wij vragen een ambitieuze collega met de volgende competenties:

  • Je hebt opleidingsniveau HBO+, richting (online) marketing/communicatie; 
  • Je hebt minimaal 3-5 jaar marketing- en communicatie-ervaring, zowel online als offline; 
  • Je hebt ervaring met het beheer van websites, en met programma’s als    Photoshop, Mailchimp en Google Analytics; 
  • Je hebt kennis van SEO en het opzetten van SEA campagnes; 
  • Je verzamelt data, analyseert resultaten, stelt verbeteringen voor en implementeert deze    in de online strategie Kunsthalbreed en voor specifieke tentoonstellingen;
  • Je bent online/digital native en bedenkt graag creatieve, visueel aantrekkelijke content; 
  • Je bent een uitstekende schrijver die weet dat de kunst van het schrijven in de details zit; 
  • Je ontwikkelt de online jaarplanning, stelt social media kalenders op en creëert per kanaal    de juiste tone-of-voice; 
  • Met de content die je samen met de afdeling creëert, bouw je mee aan online communities. 

Jouw persoonlijke kwaliteiten zijn: 

  • Je kunt zelfstandig werken, en bent tegelijkertijd een teamplayer;
  • Je bent stressbestendig en functioneert uitstekend in een hectische omgeving; 
  • Je hebt uitstekende en aantoonbare schriftelijke en mondelinge vaardigheden in het Nederlands en Engels; 
  • Je bent accuraat, hebt een flexibele werkhouding en hands-on mentaliteit;
  • Je hebt affiniteit met kunst en cultuur; 
  • Woonachtig in de regio Rotterdam is een pré.

De functie van Medewerker Online marketing en communicatie is een prachtige medior functie die kandidaten de mogelijkheid geeft om zich te ontwikkelen tot allround senior binnen de uitdagende culturele sector.

De Kunsthal onderschrijft de Code Culturele Diversiteit en heeft zich ten doel gesteld om als organisatie een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.  

Wie bieden:

  • een boeiende werkplek in een prachtig gebouw; 
  • een zeer gevarieerd tentoonstellingsprogramma;  
  • een dynamische werkomgeving; 
  • het werken in een internationale context;  
  • samenwerking in een hecht team.

De hoogte van het salaris is afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring.  De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van een jaar en kan daarna worden verlengd.

Inlichtingen / solliciteren

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Annemarie Nigten, Hoofd Algemene Zaken op 010 44 00 325. Als je aan het profiel voldoet, stuur dan voor 25 maart je CV en motivatie t.a.v.  mevrouw drs. E. L. Ansenk (directeur) o.v.v. sollicitatie ‘Medewerker online marketing en communicatie’ naar solliciteren@kunsthal.nl 

De eerste oriënterende gesprekken vinden plaats op woensdag 4 april.  De tweede gespreksronde is op donderdag 12 april. 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Persbeeld_Kunsthal Rotterdam by night, foto Ossip van Duivenbode_LR.jpg
Kunsthal Rotterdam. Foto: Ossip van Duivenbode

Download hier de vacature

Kunsthal & Cookies
Voor een optimaal websitebezoek, gebruiken we functionele en analytische cookies. Om op basis van je interesses, video's en advertenties te kunnen tonen, is je toestemming nodig voor het gebruik van marketing cookies. Dit kun je elk moment wijzigen. Bekijk onze cookieverklaring en privacyverklaring.
Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.
Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen. Bekijk meer informatie.