Lees hier antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Mail dan naar communicatie@kunsthal.nl

Wat zijn de openingstijden van de Kunsthal? 

De Kunsthal en de Kunsthal Shop zijn open van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. En t/m 1 maart 2026 op zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00. Het Kunsthalcafé opent een half uurtje eerder, je kunt hier van 9.30 uur tot 17.30 uur terecht. Kijk hier voor actuele openingstijden.

Waar kan ik een ticket kopen? 

Tickets zijn te koop via www.kunsthal.nl/tickets. Het boeken van een online ticket, ook als je een Museumkaart of Rotterdampas hebt, is van 27 september t/m 1 maart 2026 inclusief een starttijd.

Boek hier je ticket!

Hoe kom ik bij de Kunsthal? 

Kijk voor adres, route en parkeren hier

Hoe is de toegankelijkheid voor mindervaliden in de Kunsthal?  

Alle tentoonstellingsruimtes van de Kunsthal zijn met een rolstoel toegankelijk en er zijn liften aanwezig. Kijk op de pagina Toegankelijkheid voor meer informatie.

Is de Kunsthal shop geopend?

De Kunsthal Shop is open van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur. Betalingen gaan uitsluitend met PIN of contactloos. De winkel is er ook online. Bekijk hier welke producten je online kunt kopen.

Zijn er kluisjes beschikbaar?

In de garderobe zijn kluisjes beschikbaar waar een kleine tas (en jas) in past. De kluisjes zijn af te sluiten met een gratis verkrijgbaar plastic muntje. Tassen groter dan A4-formaat moeten worden opgeborgen. Houd er rekening mee dat het aantal kluisjes beperkt is. Grote bagagestukken kunnen niet worden gestald.

Moeten groepen en scholen vooraf reserveren?

We stellen het op prijs als groepen vanaf 10 personen zich vooraf aanmelden. Klik hier voor meer informatie over groepen en een aanmeldformulier. Kijk hier voor meer informatie over schoolbezoeken. 

Tot wie kan ik mij wenden voor gevonden voorwerpen?

Ben je tijdens je bezoek aan de Kunsthal iets kwijtgeraakt, dan kun je tijdens kantooruren bellen met 010 44 00 300. 

Kan ik een ruimte huren of een ontvangst organiseren?

Het is mogelijk een event of ontvangst in de Kunsthal te organiseren. Wil je meer informatie neem dan contact op met Bente Lutteke via 010 - 44 00 300 of verhuur@kunsthal.nl en kijk hier voor meer informatie.

Kan ik met pinpas of creditcard betalen?

Het is mogelijk om met een pinpas, MasterCard of VISA card te betalen. Let op! U kunt in Kunsthal Rotterdam niet contant betalen. De Kunsthal kiest voor cashless betalingsmethoden met het oog op duurzaamheid en veiligheid.

Zijn er audiotours beschikbaar?

Er zijn momenteel geen audiotours beschikbaar bij de tentoonstellingen.

Is de Museumkaart te koop in de Kunsthal? 

Het is mogelijk om aan de kassa van de Kunsthal de Museumkaart te kopen. De Museumkaart is direct geldig bij je bezoek. 

Hoe werkt een bezoek met een Museumkaart? 

Bij de reservering van een e-ticket kun je een ticket met 'Museumkaart' bestellen. Je rekent dan niks af bij de online reservering.
En: mocht je nog niet in het bezit zijn van de Museumkaart en deze in de Kunsthal willen kopen, ook dat kan. Je boekt een ticket 'met Museumkaart' en koopt je Museumkaart tijdens je bezoek aan de kassa. De Museumkaart is dan direct geldig. 

Heb je nog andere vragen? 

Stel hier je vraag.

Zie ook

3A_WinkelOntvangstgebied Kunsthal Rotterdam, foto Jeroen Musch.jpg
Kunsthal & Cookies
Voor een optimaal websitebezoek, gebruiken we functionele en analytische cookies. Om op basis van je interesses, video's en advertenties te kunnen tonen, is je toestemming nodig voor het gebruik van marketing cookies. Dit kun je elk moment wijzigen. Bekijk onze cookieverklaring en privacyverklaring.
Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.
Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen. Bekijk meer informatie.